Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Impact of a computer-based intervention in Chilean children at risk of manifesting reading difficulties
Indexado
WoS WOS:000395065200006
Scopus SCOPUS_ID:85009260208
DOI 10.1080/02103702.2016.1263451
Año 2017
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Reading difficulties have reached a prevalence of 3-10% in school-age children. Those who present these difficulties avoid reading and benefit very little from school-based learning opportunities, resulting in maladjustments, dropping out of school and having to repeat grades. Presented here are the results of an intervention based on a computer game intended for explicit phonic training in first-grade school children at risk of possessing reading difficulties. Fifty-six children from a low socioeconomic status (SES) and 31 children from a high socioeconomic status, divided into two groups (control and experimental), participated in the study. After the intervention, participants from the low-SES experimental group had enhanced their skills regarding letter sound recognition, whereas the high-SES experimental group had improved their naming speed. The results are discussed in light of the impact of interventions based on computer games and of the importance of the development of sublexical skills in children at risk of manifesting reading difficulties in transparent orthographies.

Revista



Revista ISSN
Infancia Y Aprendizaje 0210-3702

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Educational
Psychology, Developmental
Psychology, Development
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 ROSAS-DIAZ, RICARDO RENE Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 ESCOBAR-TORRES, JOSE PABLO Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Ramirez, Maria-Paz Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
4 MENESES-AREVALO, ALEJANDRA CECILIA Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
5 Guajardo, Alejandra Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
CONICYT AKA-FINLANDIA 08 project 'Prediction and reading support through computer games for children at risk of manifesting reading difficulties'

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This study was funded through the CONICYT AKA-FINLANDIA 08 project 'Prediction and reading support through computer games for children at risk of manifesting reading difficulties'.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.