Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The Impact of the Technology Used in Formative Assessment: The Case of Spelling
Indexado
WoS WOS:000398783100005
Scopus SCOPUS_ID:85000885473
DOI 10.1177/0735633116650971
Año 2017
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study demonstrates how the technology used to assist formative assessment in spelling can have an impact on learning. Formative assessment represents a set of student-centered practices, the results of which are not always optimal. Furthermore, different technologies are better suited to certain tasks than to others. The study follows a Design-Based Research approach and was conducted in Chile in two phases. In the first phase of the study, a formative assessment strategy for teaching spelling is developed. In a subsequent phase, the impact of different technologies on this strategy is analyzed. This is achieved by comparing two different technologies: Tablet PCs and the interpersonal computer. The results reveal that a self-paced formative assessment strategy using Tablets is more effective than the same strategy using an interpersonal computer when teaching spelling to primary school students. This therefore highlights the impact of technology on learning when adopting a formative assessment strategy.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 VASQUEZ-GONZALEZ, ANDREA REBECA Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 NUSSBAUM-VOEHL, MIGUEL Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Sciarresi, Enzo Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
4 Martinez, Tomas Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
5 Barahona, Camila Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
6 STRASSER-SALINAS, KATHERINE ANDREA Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Chile CONICYT-FONDECYT

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The authors disclosed receipt of the following financial support for the research, authorship, and/or publication of this article: This research was funded by Chile CONICYT-FONDECYT grant 1150045.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.