Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The impacts of IT capability and marketing capability on supply chain integration: a resource-based perspective
Indexado
WoS WOS:000400511400017
Scopus SCOPUS_ID:85007415616
DOI 10.1080/00207543.2016.1275874
Año 2017
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Although previous research has addressed the interface and logical association among marketing, information technology (IT) and supply chain management, there have been few, if any, attempts to investigate how IT capability and marketing capability influence supply chain integration (SCI). Thus, this study investigates the direct and interacting effects of IT capability and marketing capability on SCI. The hypothesised relationships were tested using survey data gathered from 329 firms in China's manufacturing industry. The results reveal that both IT capability and marketing capability have a significant positive effect on SCI. Interestingly, no significant interaction effect was found, indicating that marketing IT capability and marketing capability influence SCI independently, and not synergistically. However, while IT capability and marketing capability do not interact, IT capability does mediate the impact of marketing capability on SCI.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Engineering, Industrial
Engineering, Manufacturing
Operations Research & Management Science
Scopus
Industrial And Manufacturing Engineering
Strategy And Management
Management Science And Operations Research
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Yu, Wantao - Univ Kent - Reino Unido
University of Kent - Reino Unido
Kent Business School - Reino Unido
2 Jacobs, Mark A. Hombre Univ Dayton - Estados Unidos
University of Dayton - Estados Unidos
3 CHAVEZ-CLAVIJO, ROBERTO JORGE Hombre Universidad Diego Portales - Chile
4 Feng, Mengying - Chongqing Jiaotong Univ - China
Chongqing Jiaotong University - China

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
National Social Science Foundation of China

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The work was supported by the National Social Science Foundation of China [16XGL003].

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.