Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Assessment in TIC skills in pedagogy students of the Catholic University of Maule (Chile)
Indexado
WoS WOS:000400858900137
DOI 10.1016/J.SBSPRO.2017.02.125
Año 2017
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study was based on the answers to the question: to what extent ICT skills are achieved by the students of Pedagogy of the Faculty of Education at the Catholic University of Chile, Maule, in their initial teaching training (ITT)? It was structured in two phases: an extensive one, with the application of a questionnaire to a sample of 321 students in their professional practice and 32 professors; also, an intensive phase to answer the questions arising from the first phase with students and professors invited to attend focus groups. The results revealed the students deficits on how to use the informatics tools Excel, Prezi, and the digital whiteboard; also unveiled they do not handle nor the technical neither the evaluation criteria to select the appropriate technological resources where the most frequently used are the online social networking Facebook and the MS Office Word. In general the future teachers reach a "good level" (5) in the development of these ICT competencies, on a scale of 1 to 7. (C) 2017 The Authors. Published by Elsevier Ltd.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Social Sciences (All)
Psychology (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cerda-Diaz, Leonor Mujer Universidad Católica del Maule - Chile
2 Soriano, E -
3 Sleeter, C -
4 Casanova, MA -
5 Cala, VC -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.