Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:
| Indexado |
|
||||||
| DOI | 10.4067/S0716-27902017000100011 | ||||||
| Año | 2017 | ||||||
| Tipo | artículo de investigación |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
The aim of the research leading to this article is the understanding of how Latin American immigrant musics in Santiago de Chile during 1990-2015 relate to identity, sociability and imaginaries of the communities that bring them to life. Through field observations and comprehensive interviews, several interrelating experiences of music and immigration are analyzed, focusing on the music scene of the Peruvian community in Santiago. Firstly the historical background of the musical practices in question are considered in terms of their country of origin. Next their changes in Santiago are discussed, in terms of how networks and new music spaces come about as a result of the migratory experience. A special emphasis is given to the study of the individual lives of the artists that act as protagonists of these music migration processes, as well as of the imaginaries mobilized therein, which we consider can lead to the emergence of new cultural mestizajes.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| FACUSE-MUNOZ, MARISOL YASMIN XIMENA | Mujer |
Universidad de Chile - Chile
|
|
| Torres A., Rodrigo | Hombre |
Universidad de Chile - Chile
|
|
| 1 | Facuse, Marisol M. | Mujer |
Universidad de Chile - Chile
|
| 1 | Marisol Facuse, M. | - |
Universidad de Chile - Chile
|
| 1 | Marisol Facuse, M. | - |
Universidad de Chile - Chile
|
| 2 | TORRES-ALVARADO, RODRIGO ELIAS | Hombre |
Universidad de Chile - Chile
|
| 2 | Rodrigo Torres, A. | - |
Universidad de Chile - Chile
|
| 2 | Rodrigo Torres, A. | - |
Universidad de Chile - Chile
|
| Agradecimiento |
|---|
| 39 Concepto usado por músicos peruanos entrevistados para connotar una cualidad asociada a la buena performance musical: con ritmo y con sabor. En Perú se le utiliza habitualmente para connotar, por ejemplo, las fintas o “cachañas” de los jugadores negros del Club Alianza Lima o el baile y el andar garboso de los negros. |
| 39 Concepto usado por músicos peruanos entrevistados para connotar una cualidad asociada a la buena performance musical: con ritmo y con sabor. En Perú se le utiliza habitualmente para connotar, por ejemplo, las fintas o “cachañas” de los jugadores negros del Club Alianza Lima o el baile y el andar garboso de los negros. |