Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



PERCEPTION, UNDERSTANDING AND EMOTIONAL REGULATION IN PEDAGOGY STUDENTS OF THE UNIVERSIDAD DE PLAYA ANCHA, CHILE
Indexado
WoS WOS:000407141800003
DOI
Año 2017
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In the context of a process of curriculum innovation, there is a need to incorporate emotional competencies in the curriculum of teaching careers at the Universdad de Playa Ancha, Chile. In a first stage, this study with mixed approach of quasi experimental descriptive, without control group, aims to compare the results obtained for a sample of 35 students of 1st year of Basic Education Pedagogy, an instrument of perceived emotional intelligence in the dimensions of attention, clarity and repair, at the beginning of their training (March) and end of the first half (July) 2014, after the implementation of a program of activities for developing emotional identification, understanding and emotional regulation education, associated with these dimensions. As a result progress is displayed on the levels originally submitted in the three dimensions measured. Besides the most important aspects of the process they are indicated in the opinion of these students, with regard to achievements, progress and contribute to its development, demonstrating the importance of incorporating social-emotional aspects of teacher training in the sense of adequately preparing future teachers, giving them the tools required for their work environment and promoting the development of their emotional skills.

Revista



Revista ISSN
Revista Inclusiones 0719-4706

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gallardo Jaque, Alejandro Hombre Universidad de Playa Ancha - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.