Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Oral corrective feedback strategies in efl. A pilot study in chilean classrooms
Indexado
WoS WOS:000407176600006
Scopus SCOPUS_ID:85014001578
DOI 10.12795/ELIA.2016.I16.05
Año 2016
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Oral corrective feedback has been of great importance in foreign language acquisition since it helps improving oral production in students. Many studies have been conducted on this topic. However, the results may vary in every context. For this reason, this investigation aimed to comprehend Chilean teachers' use of corrective feedback strategies and their efficacy in students' performance. In this descriptive study, five teachers audio-recorded two lessons of 90 minutes each, where students from 5th to 8th grade received feedback from their teachers. The results include the frequency and effectiveness of corrective feedback strategies, as well as the type of errors that teachers correct in the classroom. The findings show that Chilean teachers use corrective feedback strategies to correct pronunciation, vocabulary, grammatical and content errors. Also, there is a tendency of Chilean teachers to use explicit correction as the most frequent strategy. In terms of effectiveness, most of the corrective feedback provided followed repair from the learner. Among the most effective corrective feedback strategies, we could find repetition, elicitation, clarification request and metalinguistic feedback.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Linguistics
Scopus
Language And Linguistics
Linguistics And Language
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Fernanda Aranguiz, Maria Mujer Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
1 Aranguiz, María Fernanda Mujer Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 Quintanilla Espinoza, Angie Mujer Universidad San Sebastián - España
2 Espinoza, Angie Quintanilla Mujer Universidad San Sebastián - Chile
Universidad San Sebastián - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
CONICYT-CHA/Doctorado Nacional

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The authors acknowledge financial support from CONICYT-CHA/Doctorado Nacional/2014-21141227

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.