Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Exploration of consumer perception of Sauvignon Blanc wines with enhanced aroma properties using two different descriptive methods
Indexado
WoS WOS:000409152200018
Scopus SCOPUS_ID:85019771912
DOI 10.1016/J.FOODRES.2017.05.003
Año 2017
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The aim of this study was to evaluate consumers' perception of a complex set of stimuli as aromatically enriched wines. For that, two consumer based profiling methods were compared, concurrently run with overall liking measurements: projective mapping based on choice or preference (PM-C), a newly proposed method, and check all -that-apply (CATA) questions with an ideal sample, a more established, consumer-based method for product optimization. Reserve bottling and regular bottling of Sauvignon Blanc wines from three wineries were aromatically enriched with natural aromas collected by condensation during wine fermentation. A total of 144 consumers were enrolled in the study. The results revealed that both consumer-based highlighted the positive effect of aromatic enrichment on consumer perception and acceptance. However, PM-C generated a very detailed description, in which consumers focused less on the sensory aspects and more on the usage, attitudes, and reasons behind their choices. Providing a deeper understanding of the drivers of liking/disliking of enriched Sauvignon Blanc wines.

Revista



Revista ISSN
Food Research International 0963-9969

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Food Science & Technology
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Lezaeta, Alvaro Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 BORDEU-SCHWARZE, EDMUNDO Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Naes, Tormod Hombre Nofima AS - Noruega
Nofima - Noruega
4 Varela, Paula Mujer Nofima AS - Noruega
Nofima - Noruega

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 7.69 %
Citas No-identificadas: 92.31 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 7.69 %
Citas No-identificadas: 92.31 %

Financiamiento



Fuente
CONICYT-PAI
Research Council of Norway
Norges Forskningsrad
Norges Forskningsråd
Norwegian Foundation for Research Levy on Agricultural Products FFL
CONICYT-PAI "Concurso nacional tesis de doctorado en la empresa"
Foundation for Research Levy on Agricultural Products

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Financial support for the study conducted in Chile was received from the CONICYT-PAI "Concurso nacional tesis de doctorado en la empresa". Convocatoria 2014 folio 781412004. For the work conducted in Norway, support was received from the Norwegian Foundation for Research Levy on Agricultural Products FFL, through the research program "FoodSMaCK, Spectroscopy, Modelling and Consumer Knowledge" (2017-2020), and the Research Council of Norway through the RapidCheck project.
Financial support for the study conducted in Chile was received from the CONICYT-PAI “Concurso nacional tesis de doctorado en la empresa”. Convocatoria 2014 folio 781412004. For the work conducted in Norway, support was received from the Norwegian Foundation for Research Levy on Agricultural Products FFL, through the research program “FoodSMaCK, Spectroscopy, Modelling and Consumer Knowledge” (2017–2020), and the Research Council of Norway through the RapidCheck project.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.