Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teacher Informal Collaboration for Professional Improvement: Beliefs, Contexts, and Experience
Indexado
WoS WOS:000413029500001
DOI 10.1155/2017/1357180
Año 2017
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The article presents results of a study on teachers' views, beliefs, and experience on school-based informal collaboration for professional improvement. It explores the relationship of teacher beliefs in the collective efficacy of their colleagues and school's capital and culture with their beliefs and experience in school-based collaborative learning. The key source of evidence used is a survey of 1025 primary and secondary teachers in three geographical regions of Chile. Main results show that teachers hold positive beliefs about the collective efficacy of their colleagues and students in their schools but more negative ones regarding the contribution of parents. In terms of collaboration, teachers hold positive beliefs in general about its role for professional learning but indeed engage more in the "weaker" types of collaboration such as "sharing ideas" and "talking about teaching problems" and less in the more demanding ones such as "mutual lesson observation" and "team teaching." Differences in teachers' views, beliefs, and experience were examined in terms of level of teaching (primary/secondary), urban/rural location, school type (public and private), and school size.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 AVALOS-DAVIDSON, BEATRICE Mujer Universidad de Chile - Chile
2 BASCOPE-JULIO, MARTIN Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
PIA-CONICYT Basal Funds for Centres of Excellence Project
Chilean National Council of Science and Technology (Conicyt)

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The authors gratefully acknowledge funding from Chilean National Council of Science and Technology (CONICYT), Project Fondecyt 1150596, PIA-CONICYT Basal Funds for Centres of Excellence Project BF0003.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.