Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



LEXICAL AVAILABILITY OF STUDENTS IN MATHEMATICS EDUCATION IN SOUTHERN CHILE
Indexado
WoS WOS:000417330203106
DOI
Año 2016
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper portrays the results of a Fondecyt project (Salcedo, Ferreira, Del Valle & Cerda, 2014) in which the lexicon of a sample of 233 students of Pedagogy in Mathematics from two universities in the region of Bio-Bio, Chile was analyzed, considering five centers of interest specific to the discipline. This study presents a descriptive analysis of univariate and multivariate techniques, index calculation, and ANOVA/Kruskal-Wallis tests to compare both groups. The analysis identifies deficiencies in the lexicon and its semantic structures which prevent optimal advance in the development of significant learning. This constitutes the initial point for making educational decisions in a learning context.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Salcedo, Pedro Hombre Universidad de Concepción - Chile
2 DEL VALLE-LEO, MARIA ELSA Mujer Universidad de Concepción - Chile
3 QUINTANILLA-ESPINOZA, ANGIE Mujer Universidad San Sebastián - Chile
4 ZAMBRANO-MATAMALA, CAROLINA Mujer Universidad de Concepción - Chile
5 Chova, LG -
6 Martinez, AL -
7 Torres, IC -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Chilean National Fund for Scientific and Technological Development, FONDECYT

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work is partially supported by the Chilean National Fund for Scientific and Technological Development, FONDECYT, through project number 1140457.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.