Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



COLLABORATIVE SEMINARS IN A REFLECTIVE TEACHER PRACTICUM. ANALYSIS OF AN EXPERIENCE AT THE UNIVERSITY OF CANTABRIA (SPAIN)
Indexado
WoS WOS:000417418500002
DOI 10.4151/07189729-VOL.56-ISS.3-ART.577
Año 2017
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In this article we analyze the role of collaborative seminars in a practicum proposal for future teachers aim at promoting training processes more committed to the improvement of the teaching practice through reflection. Specifically, we will analyze the inquiry process carried out by one of the students (Laura), who begins developing simplifying reflections that are coherent with a technical teaching model to adopt, as the program progresses, a more complex reflection approach that involves social, cultural and political variables. The case analyzed shows the potential of seminars to promote reflective dialogue and transformative learning on different pedagogical contents, and also encourages us to rethink teacher-student relationships towards more horizontal and dialogic formats.

Revista



Revista ISSN
Perspectiva Educacional 0718-9729

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Social Sciences, Interdisciplinary
Education & Educational Research
Education, Scientific Disciplines
Education, Special
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Applied Social Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Saiz Linares, Angela Mujer Univ Cantabria - España
2 Susinos Rada, Teresa Mujer Univ Cantabria - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.