Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Experience of Autistic Individuals in Educational Contexts: A Systematic Review of the Construction of Identity Narratives Experiencia de personas dentro del espectro autista en contextos educacionales: una revisión sistemática de la elaboración de narrativas de identidad
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:105007857529
DOI 10.4067/S0718-50652025000100210
Año 2025
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The experience of individuals within the autistic spectrum in educational contexts is essential for understanding the construction of their identity narratives. The objective of this study is to understand the development of identity narratives of individuals within the autistic spectrum during their progression through the three educational levels: primary, secondary, and tertiary. To achieve this, a systematic review of relevant literature from the period 2014-2024 was conducted using the PRISMA methodology. Databases consulted included Scopus, PubMed, Web of Science, Scielo, Social Science Database, Psychology Database, Psychology and Behavioral Science Collection, from which 16 articles were selected. The findings suggest that there are distinct narratives for each educational level; moreover, four common trajectories in the narratives of students within the autistic spectrum throughout their educational journey are identified: the importance of environmental structure, differences and prejudices, perceived support, and autistic identity.

Revista



Revista ISSN
Límite (Arica) 0718-1361

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Social Sciences, Interdisciplinary
Physiology
Psychology
Scopus
Philosophy
Psychology (All)
SciELO
Applied Social Sciences
Human Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Balladares, Joaquín - Universidad de La Frontera - Chile
2 Krause, Arlett - Universidad de La Frontera - Chile
3 Vinet, Eugenia V. - Universidad de La Frontera - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.