Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teacher continuous professional development in climate change education: Analyzing teachers’ perspectives
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:105000545268
DOI 10.1080/00958964.2025.2471971
Año 2025
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper explores teacher continuous professional development (CPD) in climate change education, focusing on two programs implemented in Chile. Combining a literature review with an analysis of materials produced by teachers, the study highlights the innovative approach of examining CPD programs through teacher-created materials. Teachers in both programs designed educational activities on climate change, forming the research core. Using the “In-vivo” coding technique, the study identifies the presence of key elements for effective CPD: active learning, collaborative learning, outdoor and place-based learning, culturally relevant teaching, sociopolitical perspectives, and emotional responsiveness. The research underscores the need for transdisciplinary integration and contextualized education. It offers recommendations for enhancing existing CPD programs and developing new ones, emphasizing the importance of combining scientific approaches with local knowledge to address the complexities of climate change education. The findings aim to inform the global community and support the integration of climate change education into school curricula.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Environmental Studies
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Bascopé, Martin - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Becerra-Lubies, Rukmini - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Salazar, Daniela - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
4 Arenas, Andoni - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
5 Morales, Roberto - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
6 MERINO-RUBILAR, CRISTIAN GONZALO Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
7 Cisternas, Merino - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
8 Ampuero, Paulina - Universidad de Santiago de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.