Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Collaborative Writing of Narrative Texts, Mediated by Digital Didactic Resources, for the Learning of English as a Second Language by University Students
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:105005006165
DOI 10.18848/2327-0144/CGP/V32I01/281-305
Año 2025
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The quality parameters in the educational system and the constant progress in communication technology, particularly during the recent pandemic, have made the use of digital platforms necessary in the teaching-learning process to maintain a constant flow of communication and cooperation between students and teachers. This research aimed to explore the perceptions of Chilean university students in an English pedagogy program regarding their experiences with collaborative narrative writing mediated by digital resources. A qualitative approach was applied, using a descriptive and interpretive phenomenological method to analyze data from semi-structured interviews with twelve first-year students. These interviews followed a five-session pedagogical intervention focused on collaborative writing through technological resources. The findings suggest that technology-mediated collaborative writing enhanced students’ ability to search for information, expand vocabulary, and develop and express ideas. However, some participants noted that communication and organization of ideas could be improved with opportunities for video calls or complementary in-person sessions.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Inostroza-Contreras, Gabriel Edgardo - Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile
2 Lillo-Durán, Jorge - Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile
3 Careaga-Butter, Marcelo - Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.