Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Motivation and Mathematical Performance Using Digital Game-Based Learning in Kindergarten
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:105001062546
DOI 10.1080/07380569.2024.2390404
Año 2025
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study investigates the relationship between intrinsic motivation, mathematics performance, and digital game-based learning (DGBL) in kindergarten students. The research sample comprised 292 children aged 5 to 6 years from diverse socioeconomic backgrounds. Instruments included an adapted Children’s Basic Psychological Need Satisfaction Scale for measuring motivation and the Woodcock-Muñoz IV battery for mathematical assessment. DGBL was implemented using software designed for training early numeracy skills. Descriptive and correlational analyses revealed significant positive correlations between intrinsic motivation and general mathematical knowledge. However, no significant correlations were found between motivation and early numeracy skills in the DGBL environment. The findings highlight the importance of intrinsic motivation in early mathematical learning and suggest the potential effectiveness of DGBL in promoting mathematical skills, contributing to reducing the gap of knowledge at this educational level. This study provides valuable insights for educators seeking to enhance mathematical learning through intrinsic motivation and DGBL strategies in kindergarten education.

Revista



Revista ISSN
Computers In The Schools 0738-0569

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Varas-Pavez, Antonia - Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile
2 SEPULVEDA-LOPEZ, FELIPE ANTONIO Hombre Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile
MiNSoL) - Chile
3 Balladares, Jaime Hombre MiNSoL) - Chile
Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
4 Peake, Christian Hombre Universidad Diego Portales - Chile
MEMAT) - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo de Fomento al Desarrollo Científico y Tecnológico
Universidad Católica de la Santísima Concepción
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by the Chilean National Agency for Research and Development (ANID) under the FONDEF IDeA I+D Grant No. ID22I10222, and by ANID - MILENIO - NCS2021_014. Additional support was provided by the Research Office of Universidad Cat\u00F3lica de la Sant\u00EDsima Concepci\u00F3n under Grant No. FAA2024. The authors extend their deepest gratitude to the participating schools, teachers, and students whose engagement and contributions were instrumental in the realization of this research.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.