Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Assessment of Initial Teacher Education from the Evaluated’ Perspective: A Literature Review
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:105003310455
DOI 10.14221/1835-517X.6148
Año 2025
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Many quality assurance policies for teacher education are linked to the assessment of their training and although this is widely studied, the subjects’ perspectives have not been taken into consideration. This study sought to answer: how do the subjects perceive these education assessments and how do those assessments influence their training? A Systematic Literature Review (SLR) search was conducted, rendering the selection of 12 articles. The results indicate that the studies incorporating the subjects' opinions were limited to two instruments: the edTPA from the United States and LANTITE from Australia. Both the performance-based format (edTPA) and the measurement of literacy level and numeracy proficiency (LANTITE) were favourably evaluated. However, their performative effect, curriculum narrowing, and resulting inequalities, as well as the mental health issues associated with test-taking, were criticised. The assessment’s vision is discussed from the subjectivity of the students being evaluated with high-stakes assessments.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 FORSTER-MARIN, CARLA ELVIRA Mujer Universidad de Talca - Chile
2 Ruffinelli, Andrea - Universidad de Chile - Chile
3 Cisternas, Tatiana - PIIE - Chile
4 Donoso, Francisca - Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Agence Nationale de la Recherche
Pontifical Catholic University of Chile
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo
Centre for Measurement MIDE UC

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The authors thank Centre for Measurement MIDE UC at the Pontifical Catholic University of Chile and the National Agency for Research (ANID) for funding this research project through Fondecyt Regular No. 1221412.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.