Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Integrating modern and contemporary physics into high school curriculum: an experimental approach using photoluminescence
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:105003236852
DOI 10.1088/1361-6552/ADC651
Año 2025
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study develops and implements a six-stage didactic sequence in modern and contemporary physics (MCP), focusing on photoluminescence, and evaluates its impact on student learning. The sequence follows the Three Pedagogical Moments framework and integrates practical experiments with theoretical discussions. The survey was conducted with 33 Brazilian high school students, and knowledge acquisition was assessed through diagnostic (pre-test) and summative (post-test) inquiries. The average correct answer rate increased from 31% to 89%, corresponding to a normalized gain of 0.85. These results indicate that the sequence enhances the comprehension of MCP concepts. Future work should refine and adapt this methodology for scalable application in diverse educational settings to support scientific literacy and STEM education.

Revista



Revista ISSN
Physics Education 0031-9120

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Physics And Astronomy (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Melo, E. - Universidade Federal do Rio Grande do Norte - Brasil
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte (IFRN) - Brasil
2 Alves, S. - Universidad de Tarapacá - Chile
3 da Costa, J. - Universidade Federal do Rio Grande do Norte - Brasil
4 Lima, A. - Universidade Federal do Rio Grande do Norte - Brasil

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This study was financed in part by the Coordena\u00E7\u00E3o de Aperfei\u00E7oamento de Pessoal de N\u00EDvel Superior, Brasil (CAPES), Finance Code 001.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.