Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Applications of Machine Learning (ML) in the context of marketing: a bibliometric approach
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:105001031868
DOI 10.12688/F1000RESEARCH.160010.2
Año 2025
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Currently, machine learning applications in marketing allow to optimize strategies, personalize experiences and improve decision making. However, there are still several research gaps, so the objective is to examine the research trends in the use of machine learning in marketing. A bibliometric analysis is proposed to assess the current scientific activity, following the parameters established by PRISMA-2020. Machine learning applications in marketing have experienced steady growth and increased attention in the academic community. Key references, such as Miklosik and Evans, and prominent journals, such as IEEE Access and Journal of Business Research, have been identified. A thematic evolution towards big data and digital marketing is observed, and thematic clusters such as “digital marketing”, “interpretation”, “prediction”, and “healthcare" stand out. These findings demonstrate the continued importance and research potential of this evolving field.

Revista



Revista ISSN
F1000 Research 2046-1402

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cardona-Acevedo, Sebastián - Institución Universitaria Escolme - Colombia
2 Agudelo-Ceballos, Erica - Instituto Tecnológico Metropolitano - Colombia
3 Arango-Botero, Diana - Instituto Tecnológico Metropolitano - Colombia
4 Valencia-Arias, Alejandro - Universidad Señor de Sipán - Perú
5 Ramírez Dávila, Juana De La Cruz - Universidad Señor de Sipán - Perú
6 Jimenez Garcia, Jesus Alberto - Universidad Señor de Sipán - Perú
7 Flores Goycochea, Carlos - Universidad Ricardo Palma - Perú
8 Rojas, Ezequiel Martinez - Universidad Arturo Prat - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.