Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Pre-service Teachers’ TPACK and Its Relationship to Technology Integration in Science Learning Activities
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:105001071982
DOI 10.1007/S10956-025-10201-8
Año 2025
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study examines how pre-service science teachers integrate technology into the design of learning activities, paying particular attention to types of technology integration, cognitive demand, scientific research skills, and TPACK. A mixed methods approach was used to analyze 49 learning activities designed by pre-service physics, chemistry, and biology teachers. The results of this study demonstrate that most pre-service science teachers preferred content-specific technologies for their science classrooms. A notable trend among physics teachers was the use of technologies that facilitate authentic scientific practices. A significant difference was observed between high cognitive demand activities associated with content-specific technologies and low cognitive demand activities linked to technologies unrelated to science. Another important finding suggests that specific technologies contribute to improving students’ scientific research skills. Furthermore, teacher TPACK knowledge, determined through performance assessments, was correlated with the integration of content-specific technologies. Finally, discussions and recommendations for science teacher preparation and research on science education using technology are provided.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Education, Scientific Disciplines
Scopus
Education
Engineering (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 López, Andrea - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 MENESES-AREVALO, ALEJANDRA CECILIA Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Montenegro, Maximiliano - Universidad de la Serena - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Pontificia Universidad Católica de Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was funded by the Doctoral Scholarship from the Pontificia Universidad Cat\u00F3lica de Chile and the FONDECYT REGULAR 1190990.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.