Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Normative data of the teacher self-efficacy scale in Chilean elementary school teachers
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:105007735091
DOI 10.3389/FEDUC.2025.1487813
Año 2025
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Self-efficacy is crucial to teaching performance; it enables teachers to establish positive relation-ships with students, cope with work challenges, and promote academic success. Assessing perceived self-efficacy is vital because it directly impacts daily pedagogical practices. This study sought to establish normative data for interpreting the Teachers’ Sense of Efficacy Scale (TSES) scores among Chilean elementary school teachers. The sample included 1,426 first- to eighth-grade teachers, with an average age of 41.4 years (SD = 10.8), from public and subsidized private schools. No significant differences (d = 0.09) were found in self-efficacy scores between men (M = 98.8; SD = 15.1) and women (M = 97.4; SD = 15.7), so the full sample was analyzed. The reliability coefficient was excellent (α = 0.971). The average TSES score was 97.7 (SD = 15.6), exceeding the theoretical midpoint (Mtheoretical = 72). Most teachers were in the average range of the scale (T = 40–60). These normative data enable accurate interpretation of teacher self-efficacy, facilitating targeted interventions to improve teachers’ wellbeing and professional effectiveness.

Revista



Revista ISSN
2504-284X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Salvo-Garrido, Sonia - Universidad de La Frontera - Chile
2 Polanco-Levicán, Karina - Universidad de La Frontera - Chile
3 Dominguez-Lara, Sergio - Universidad de San Martín de Porres - Perú
4 Gálvez-Nieto, José Luis - Universidad de La Frontera - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The author(s) declare that financial support was received for the research and/or publication of this article. This research was funded by Agencia Nacional de Investigaci\u00F3n y Desarrollo, ANID, FONDECYT Projects 1210551.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.