Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Enhancing Oral Fluency with the Describing Picture Strategy in Chilean Higher Education
Indexado
WoS WOS:001459762700004
DOI 10.19183/HOW.32.1.811
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This action research centered on features of oral fluency among Chilean higher education students, focusing on the 'describing picture strategy' innovation. Set in the context of the Advanced English II course, the study determines the effects of the strategy in boosting oral fluency. The intervention of this investigation was enhanced by integrating technological tools such as a projector and a computer, which provided a dynamic and interactive learning environment and contributed to positive outcomes in speech rate and repairs. However, the results also highlighted other indicators, such as hesitation, where participants showed similar results. While this research points out the strategy potential in this specific Chilean context, it also emphasizes the challenges of generalizing the findings due to its unique cultural, technological, and pedagogical particularities. This study wraps up with the recommendation of adopting a holistic approach to fluency development; it also suggests further research, especially in exploring the long-term effect of the strategy and its adaptability to different educational settings.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Castillo-Torres, Nicoll Stefanie - Universidad de Concepción - Chile
2 Quintanilla-Espinoza, Angie - Universidad de Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.