Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Validity of self-assessment of professionalism in undergraduate Chilean kinesiology students
Indexado
WoS WOS:001471837800001
Scopus SCOPUS_ID:105003412966
DOI 10.1080/2331186X.2025.2489267
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study validated the cross-cultural adaptation of the Core Values Self-Assessment (CVSA) to evaluate professionalism in undergraduate kinesiology students. Conducted as a cross-sectional study with nonprobability sampling and correlational analysis, 131 students participated, yielding a response rate of 81.8% after providing informed consent. The instrument demonstrated robust content validity (CVI = 0.61) and high internal consistency (Cronbach's alpha alpha = 0.929. Exploratory Factor Analysis (EFA) identified a five-factor structure (Kaiser-Meyer-Olkin value = 0.872, p < 0.0001), supporting its psychometrics properties. These findings suggest that the adapted CVSA is a reliable tool for assessing and monitoring professionalism in novice Kinesiology students, providing insights for educational practices and further investigation.

Revista



Revista ISSN
Cogent Education 2331-186X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Escobar, C. Maximo - Universidad Católica del Maule - Chile
1 Escobar, Cabello Máximo Hombre Universidad Católica del Maule - Chile
2 Bustos, M. Oscar - Universidad Católica del Maule - Chile
2 Bustos M, Oscar - Universidad Católica del Maule - Chile
3 Morales, B. Pablo - Universidad Católica del Maule - Chile
3 Morales B, Pablo - Universidad Católica del Maule - Chile
4 Medina, G. Paul - Universidad Católica del Maule - Chile
4 Medina Gonzalez, Paul Hombre Universidad Católica del Maule - Chile
5 Tapia, G. Hugo - Universidad Católica del Maule - Chile
5 Tapia G, Hugo - Universidad Católica del Maule - Chile
6 Gonzalez, G. Karime - Universidad Católica del Maule - Chile
6 González G, Karimé - Universidad Católica del Maule - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Catholic University of Maule
Catholic University of Maule' research fund of Engagement line of projects

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by the Catholic University of Maule' research fund of Engagement line of projects [UCMIN-22223], with the application context within the framework of the flagship Community Engagement Program called 'Kinetransforma'.
This work was supported by the Catholic University of Maule\u2019 research fund of Engagement line of projects [UCM-IN-22223], with the application context within the framework of the flagship Community Engagement Program called \u2018Kinetransforma\u2019. To the participation of the Kinesiology students from the basic cycle of the 2021\u20132022 cohort, who, in their commitment, channel the concerns to improve initial formation.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.