Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Life Histories of Indigenous STEM Graduate Students from Chile: A Culturally Coexistent Learning Approach of Academic and Ethnic Identities
Indexado
WoS WOS:001492952000001
Scopus SCOPUS_ID:105005855142
DOI 10.1080/15348431.2025.2507659
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Although Indigenous students require unique institutional support, studies about their inclusion processes in higher education remain scarce. Particularly, little is known about the elements influencing their decisions to choose a STEM field, which is relevant due to their impact on technological and scientific development and their motivations to continue in such programs. Drawing on the academic trajectories of 24 Chilean Indigenous graduates, this research analyzes their decision-making process for pursuing and remaining in this field. The results indicate the key role of culturally coexistent learning as learning two cultures, modern scientific/academic and ethnic/Indigenous in both formal and informal education.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Cultural Studies
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Silva, Marta - Universidad Austral de Chile - Chile
2 Pavez, Isabel Mujer Universidad de Los Andes, Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo (ANID) through the projects Fondecyt
Millennium Science Initiative Program to Improve the Mental Health of Adolescents and Youths, Imhay

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by the Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo (ANID) through the projects FONDECYT [Grant No. 11170994] and Millennium Science Initiative Program to Improve the Mental Health of Adolescents and Youths, Imhay [Grant No. NCS2021_081]

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.