Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



TEACHER TRAINING AND REFLECTIVE PRACTICE: TOWARD A FORMATIVE AND SHARED ASSESSMENT IN PHYSICAL EDUCATION
Indexado
WoS WOS:001505113000002
DOI
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The present manuscript analyzes the implications of Decree 67/2018 regarding evaluation, grading, and school promotion in Chile, with an emphasis on the influence of Initial Teacher Education in Physical Education (FIPEF) and Continuing or Permanent Education (FCP). It addresses the importance of Formative Assessment in the teaching-learning process, as well as the promotion of diversified teaching, where teachers adopt a reflective stance in response to new assessment demands. Through a theoretical and contextual analysis, it highlights the need for pre-service teachers to develop assessment competencies aligned with current regulations, and advocates for reflective teaching as a practice that can contribute to a paradigm shift in assessment approaches. The text raises concerns about the persistence of traditional assessment practices and suggests the importance of developing curricular proposals that can counter these limitations, promoting Reflective Practice as a means to transform these practices.

Revista



Revista ISSN
Interciencia 0378-1844

Disciplinas de Investigación



WOS
Ecology
Scopus
Multidisciplinary
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 De Arce-Yanez, Matias Perez - Universidad de Los Lagos - Chile
2 Gallardo-Fuentes, Francisco - Universidad de Los Lagos - Chile
Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
3 Carter-Thuillier, Bastian - Universidad de Los Lagos - Chile
Universidad Católica de Temuco - Chile
4 Peña-Toncoso, Sebastián Hombre Universidad de Los Lagos - Chile
Universidad Austral de Chile - Chile
Univ SEK - Chile
5 Carter-Beltran, Juan - Universidad de La Frontera - Chile
Universidad de Los Lagos - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.