Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Enacting the features of effective teacher professional development programs in a 5-year implemented workshop
Indexado
WoS WOS:001481391500001
Scopus SCOPUS_ID:105004362790
DOI 10.1080/19415257.2025.2498432
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study examines the evolution of structural and effective features of a Teacher Professional Development Program (T-PDP) in Chile over a 5-year period, drawing on Desimone's and Kennedy's frameworks for effective T-PDPs. The program, called ARPA, was designed to enhance mathematical problem-solving skills in in-service teachers, has undergone continuous adaptation based on both theoretical models and participant feedback. Through content analysis of workshop materials and an in-depth interview with a key program member, this research explores how ARPA has integrated active learning, a content-specific focus, and teacher collaboration, while aligning with national educational standards. The findings highlight the program's commitment to continuous improvement, adapting its structure and content to meet emerging educational challenges. This study provides valuable insights for designing and implementing T-PDPs, emphasising the importance of a robust theoretical foundation combined with a flexible, responsive approach to evolving educational needs.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Peri, Armando - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Gomez-Zaccarelli, Florencia - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Cabezas, Veronica - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
ANID/PIA/Basal Funds for Centers of Excellence
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo
ANID Beca Doctorado Nacional program

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Our gratitude to the University of Chile's ARPA initiative for access to the documents. This study was supported by Grant/Award Numbers FB210005, FB0003, and AFB240004 (ANID/PIA/Basal Funds for Centers of Excellence) and by the ANID Beca Doctorado Nacional program 2019-21191129.
Our gratitude to the University of Chile\u2019s ARPA initiative for access to the documents. This study was supported by Grant/Award Numbers FB210005, FB0003, and AFB240004 (ANID/PIA/Basal Funds for Centers of Excellence) and by the ANID Beca Doctorado Nacional program 2019-21191129.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.