Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The Study of Core Practices in Support of More Ambitious Teacher Training: A Systematic Review (2019–2023)
Indexado
WoS WOS:001495965700001
Scopus SCOPUS_ID:105006566089
DOI 10.3390/EDUCSCI15050633
Año 2025
Tipo revisión

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Over the past decade there has been growing interest in the identification of core practices and their incorporation into teacher-training programmes. Researchers have made use of methodological approaches based on consultation with experts and, to a lesser degree, field or empirical studies. With the aim of characterising research on core practices, we conducted a review of the recent scientific literature, identifying conceptualisations and methodological approaches. We examined 39 scientific articles published between 2019 and 2023 and identified five underlying conceptual dimensions: teachability, teacher performance, ambitious teaching, improvement of student performance, and research-based support. The most common methodological approaches used consisted of descriptive qualitative case studies conducted in the context of teacher-training programmes. We discuss how these findings could influence the use of empirical methods to identify core practices in more recently emerging fields of application, such as early childhood teacher education.

Revista



Revista ISSN
Education Sciences 2227-7102

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Computer Science Applications
Education
Developmental And Educational Psychology
Public Administration
Computer Science (Miscellaneous)
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Lopez-Jimenez, Tatiana - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
2 Zulueta, Victoria - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
3 Toro, Valentina - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
4 Hernandez, Catalina - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
5 Vargas, Natalie - Universidad de Viña del Mar - Chile
6 Ancapichun, Alejandro - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo
Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo (ANID) through FONDECYT Project Initiation

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research was funded by the Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo (ANID) through FONDECYT Project Initiation No. 11231120.
This research was funded by the Agencia Nacional de Investigaci\u00F3n y Desarrollo (ANID) through FONDECYT Project Initiation No. 11231120.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.