Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Gamified Application for the Reinforcement of Mathematical Skills in Elementary Education
Indexado
WoS WOS:001472382700019
Scopus SCOPUS_ID:105001239050
DOI 10.1007/978-3-031-83207-9_19
Año 2025
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In response to the consistently low performance in mathematics among elementary students in Chile, a mobile application using gamification techniques was developed to enhance student engagement and academic achievement. This paper explores the implementation of this gamified app, designed to make mathematical learning both interactive and enjoyable. Leveraging elements typical of gaming, such as points and levels, the app aims to increase intrinsic motivation and participation within the classroom setting. The intervention included a group of students who used the app over a specified period, allowing for a pre and post evaluation of their mathematical skills and interest levels. Results showed an increase in mathematical performance and a modest increase on a Likert scale in students' interest towards mathematics. These findings suggest that gamification can serve as an educational tool to enhance learning and student engagement in mathematics.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Reyes Rogget, Marcelo - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 Ruete Zuniga, David - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
3 Caroca Navarro, Alejandro - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
4 Leal Moraga, Danilo - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
5 Maidana Gonzalez, Jean Paul - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
6 Caselli, Nicolas - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
7 Taramasco Toro, Carla - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
8 Cruz Madariaga, Nicolas - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
9 Guarda, T -
10 Portela, F -
11 Gatica, G -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Andres Bello University
Faculty of Engineering of the Andres Bello University

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The presentation of this article was funded by the Faculty of Engineering of the Andres Bello University.
The presentation of this article was funded by the Faculty of Engineering of the Andr\u00E9s Bello University.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.