Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Use of Vignettes to Explore Prior Knowledge on Feedback in Initial Teacher Training
Indexado
WoS WOS:001450496900002
DOI 10.22235/PE.V18I1.4167
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Training teachers with specific knowledge for effective feedback use is a significant challenge. This study aimed to characterize the prior knowledge about feedback that future teachers possess upon entering initial teacher training. Using an instrumental case study design and convenience sampling, a descriptive, cross-sectional study was conducted with the voluntary participation of 227 newly admitted pedagogy students. A vignette-based questionnaire was applied, presenting a hypothetical situation illustrating the delivery of feedback comments. A primarily inductive content analysis was performed following an internal consistency check. The results indicate that just over 50% of participants were able to critically assess the described feedback practice, while between 24% and 31% provided relevant comments on the dilemma based on three key areas of interest: goal setting ("Where am I going?"), progress evaluation ("How am I doing?"), and improvement strategies ("What are my next steps?"). The findings highlight that feedback remains a crucial area for professional teacher development, requiring further reinforcement through activities that strengthen pedagogical and practical knowledge.

Revista



Revista ISSN
Paginas De Educacion 1688-5287

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Maldonado-Fuentes, Ana C. - Universidad del Bío Bío - Chile
2 Marambio, Cristofer E. Escobar - Univ O Higgins - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.