Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Analysis and Perceptions of Engineering Students on a Hybrid Methodological Proposal in a Differential Calculus Unit
Indexado
WoS WOS:001460561100005
DOI 10.26507/REI.V20N39.1343
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study aims to determine and analyze the effectiveness of a hybrid methodological proposal that combines the Flipped Classroom methodology with Traditional Classes in a Differential Calculus course at a regional university in Chile, targeting students from two engineering programs with different specializations. The proposed model involves providing students with reading materials and video tutorials for prior review outside the classroom, thereby utilizing lecture hours for two types of sessions: theoretical sessions focused on priority content and sessions dedicated to resolving doubts and problems. A quantitative-descriptive methodology was employed with a questionnaire to evaluate the effectiveness of the methodology. This hybrid approach seeks to leverage the strengths of both traditional and flipped models to benefit the largest number of students possible in their learning process.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Engineering, Multidisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Almonacid, Miguel Seron - Univ Las Amer - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.