Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Project-based learning in the area of social project management in the training of Chilean occupational therapists
Indexado
WoS WOS:001460874100002
DOI 10.5585/2025.27569
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Currently, students require skills to develop social and professional development based on a competency-based model that articulates theory and practice. Project-based learning (PBL) could be a contribution, as it develops multiple skills that are key to project management. Social project management is an emerging field within the discipline of occupational therapy, fostering the connection of students with real-life community issues. The purpose of this article is to analyze the implications of PBL for the learning of students in the area of social project management in occupational therapy. The methodological procedures adopted were a quantitative, descriptive, and non-experimental study with purposive non-probability sampling. The participants were 129 occupational therapy students from three higher education locations in Chile, who were studying project management. A Semantic Differential scale was used as a data collection instrument. The results show that students from the three sites highlight that commitment to learning is the most valued dimension (x=6.50; x=6.53; x=6.50). According to gender, women value the relationship between collaborative work and learning more (x=6.43), while men value commitment to learning more (x=6.68). In conclusion, PBL is a highly valued didactic strategy in the area of occupational therapy social project management, since it promotes commitment to learning and collaborative work.

Revista



Revista ISSN
2236-0972

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Business
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Montecinoa, Rosa Hernandez - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 Vasquez, Carolina Jimenez - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
3 Almonacid, Juan Hurtado - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
4 Madrigal, Benjamin Ossandon - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
5 Diaz, Caroline Landeros - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.