Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Online Course Curriculum Design for Subject Matter Experts: An Agile Methodology
Indexado
WoS WOS:001473205600023
Scopus SCOPUS_ID:105003798523
DOI 10.1109/ACCESS.2025.3559387
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Curriculum design is a critical component of course development, facilitating the creation of meaningful learning experiences across delivery methods and learner types. Existing curriculum design methodologies often assume that educators possess prior knowledge and experience in curriculum development. However, these frameworks do not account for Subject Matter Experts (SMEs) who, with limited or no curriculum design experience, seek to develop online courses. Furthermore, current methodologies lack a learner-centered process model that is agile and responsive to external changes. With their inherent flexibility and adaptability, Agile methodologies offer potential solutions by allowing for quick adaptation to shifting educational environments. This paper introduces Agile Online Course Curriculum Design (AOCCD). This framework empowers SMEs to create learner-centered online curricula through iterative development cycles incorporating continuous learner feedback. The AOCCD was validated through a mixed-method study in which 12 SMEs applied this approach to develop their online course curricula, assessing its utility and effectiveness. Results demonstrate that AOCCD enables SMEs, regardless of prior curriculum experience, to create well-structured and scaffolded learner-centered courses, addressing the need for structure and responsiveness in online education design.

Revista



Revista ISSN
Ieee Access 2169-3536

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Computer Science, Information Systems
Telecommunications
Engineering, Electrical & Electronic
Scopus
Materials Science (All)
Computer Science (All)
Engineering (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Rojas, Luis - Universidad San Sebastián - Chile
2 Sorbello, Katrina Mujer Stella Way - Australia
The Stella Way - Australia
3 Rusu, Cristian - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
4 Castro, John W. Hombre Universidad de Atacama - Chile
5 Gonzalez-Martinez, Paulina - Universidad Central de Chile - Chile
6 Alvarez, Claudio - Universidad de Los Andes, Chile - Chile
7 Luo, Fei - East China Univ Sci & Technol - China
East China University of Science and Technology - China

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.