Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Conceptualizing teaching quality: problems, prospects, and a proposal for moving forward
Indexado
WoS WOS:001487910600001
Scopus SCOPUS_ID:105005007652
DOI 10.1080/09243453.2025.2482576
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Empirical studies in teaching effectiveness research (TER) have largely yielded small and inconsistent effects. To better understand and explain these effects, we argue that it is core to consider how teaching and its quality have been conceptualized and defined in TER. Looking both within and beyond TER, we identify and discuss three potential contributors: lack of a common definition of teaching and its quality and overemphasis on effects on student academic achievement in the definition of teaching quality, a simplistic assumption that there is a universally valid conceptualization of teaching, and inaccurate conceptualization of the dynamics among different aspects of teaching. To address these challenges, we offer three steps related to giving conceptualization a more prominent role in TER; defining and using terms more clearly, consistently, and transparently; and enriching, extending, or revising TER models to better embrace the complexity of the work of teaching.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Charalambous, Charalambos Y. - Univ Cyprus - Chipre
UNIVERSITY OF CYPRUS - Chipre
2 Muijs, Daniel - Queens Univ Belfast - Reino Unido
Queen's University Belfast - Reino Unido
3 Lindorff, Ariel Hombre UNIV OXFORD - Reino Unido
University of Oxford - Reino Unido
4 Steffensky, Mirjam - UNIV HAMBURG - Alemania
Universität Hamburg - Alemania
5 Ortega, Lorena - Universidad de Chile - Chile
6 Miao, Zhenzhen - Jiangxi Normal Univ - China

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.