Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Acceptability, Feasibility, and Health Equity in the Implementation of a Sexuality Education Program: Lessons Learned From a Mixed-Methods Experimental Study
Indexado
WoS WOS:001489701800001
DOI 10.1080/15546128.2025.2499040
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Sexuality is a critical aspect of adolescent development and is often addressed through school-based sexuality education programs. While comprehensive sexuality education has strong evidence of effectiveness, it often lacks sufficient focus on gender-related issues and mental health, which leads to health inequities. This study evaluates the acceptability, feasibility, preliminary outcomes, and health equity of a comprehensive program. Using a mixed-methods experimental design, 179 students were assigned to control and experimental groups. The intervention was feasible and acceptable, though no significant changes were found in assessments. Case study findings revealed learning outcomes and health equity factors not captured by assessments. Lessons learned are discussed.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Torres-Cortes, Betzabe - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Universidad de Chile - Chile
Instituto Milenio para la Investigación en Depresión y Personalidad (MIDAP) - Chile
2 Leiva, Loreto - Universidad de Chile - Chile
3 Vaccarezza, Stephanie - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Instituto Milenio para la Investigación en Depresión y Personalidad (MIDAP) - Chile
4 Canenguez, Katia M. Mujer Harvard Med Sch - Estados Unidos
MASSACHUSETTS GEN HOSP - Estados Unidos
5 Zavala-Villalon, Gloria - Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Health Research and Development National Fund (FONIS)
National Research and Development Agency (ANID)/Scholarship Program/DOCTORADO BECAS CHILE

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research was funded by the National Research and Development Agency (ANID)/Scholarship Program/DOCTORADO BECAS CHILE under Grant 2020-21202409; and the Health Research and Development National Fund (FONIS), under Grant SA21I0142.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.