Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



EFFECTIVE PEDAGOGICAL PRACTICES AND GENDER EQUALITY IN EARLY CHILDHOOD MATHEMATICAL DEVELOPMENT
Indexado
WoS WOS:001505162300012
DOI
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study identifies effective pedagogical practices that promote gender equality and contribute to the equitable development of mathematical skills in early childhood. A qualitative approach was used based on interviews with seven graduates of the Early Childhood Education program, who are currently working as educators in the Los Lagos region of Chile. The results show that, although there is awareness of the need to integrate the gender perspective in mathematics teaching, the concrete implementation of strategies to achieve it is still limited. Practices based on play, the use of non-stereotyped materials and the promotion of equal participation are highlighted. It is concluded that it is necessary to strengthen initial and continuous teacher training to consolidate inclusive pedagogical approaches.

Revista



Revista ISSN
1990-8644

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Mujica-Stach, Ana - Universidad de Los Lagos - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.