Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Critical Imagination and Conscientisation for Just Post-pandemic Science Education: Park Rangers as Public Science Educators
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:86000085074
DOI 10.1007/978-3-031-78586-3_5
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This chapter develops a theoretical framework to analyse the critical scientific imagination and how it leads to processes of conscientisation to agentically move towards just post-pandemic futures. Through the analysis of a case of an environmental conflict in Chile through the stories told by two park rangers, the chapter advances two elementary issues for critical imagination and conscientisation. First, the need to expand who counts as science educators, and second, the need to expand the time scales on which we think about the crises and challenges we experience. Acknowledging actors other than humans, such as non-humans, and more-than-humans entities, can help us to dispute science discourses in public spaces, and make scientific socio-political issues more pedagogical. At the same time, increasing the scales from which we think, moving beyond focusing on individualist and capitalist temporal rhythms, will allow us to cultivate our imagination for just post-pandemic futures through and within science education.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Torres Olave, Betzabé - University of Leeds - Reino Unido
2 Guerrero, Gonzalo R. - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.