Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Self-regulated learning experience and its effect on the academic performance of first-year university students Experiencia de aprendizaje autorregulado y su efecto en el rendimiento académico de universitarios de primer año
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85206432238
DOI 10.46997/REVECUATNEUROL33100047
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



One of the relevant and predictive variables in explaining the academic performance of university students is self-regulation learning. This is why it becomes one of the necessary areas to develop and promote, especially in the first years of university life. The aim of this study was to analyze the effect of learning experience on self-regulation of learning, self-efficacy for study regulation, willingness to study and academic performance in first-year university students. The method has a quantitative approach with cross-sectional data in a sample composed of 115 university students of a career in the area of Engineering. Data processing was performed using the Partial Least Squares method. The results show that learning experiences have a positive effect on the variables under study and specifically on academic performance. This implies that the student's experiences in the learning process, where teaching practices to promote self-regulation learning are especially relevant, have a direct effect on their academic performance.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Neurology (Clinical)
Neurology
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gálvez-Gamboa, Francisco - Universidad Católica del Maule - Chile
2 Pinochet-Quiroz, Palmenia - Universidad Católica del Maule - Chile
3 Lepe-Martínez, Nancy - Universidad Católica del Maule - Chile
4 Lolic, Hernán Cabrera - Universidad Católica del Maule - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.