Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Applications used and recommendations provided by university professors for self-regulation of learning in the context of covid-19 pandemic Aplicaciones que emplean y recomendaciones que entregan docentes universitarios para la autorregulación del aprendizaje en contexto de la pandemia por covid-19
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85114032750
DOI 10.35699/1983-3652.2021.33027
Año 2021
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



© 2021 North Caucasian Institute of Mining and Metallurgy, State Technological University. All rights reserved.The strategic use of digital applications in higher education acquired special relevance in times of COVID-19 pandemic. This exploratory study inquires which digital applications are used and recommended by Chilean higher education lecturers in order to promote self-regulated learning on the virtual education context. The methodology was qualitative, with a phenomenographic approach, based on three focus groups, with an intentional sample of 17 lecturers. The data were analyzed through Content Analysis technique. 27 relevant digital applications were identified to facilitate self-regulation of learning, 16 useful for the preparation phase, 19 for the execution phase, 11 for the self-reflection phase, and 8 for the three phases of the Zimmerman cyclical model. WhatsApp and Google Calendar are the most recommended applications for self-regulation processes, specifically for the disposition of learning. Taking benefit of the reciprocal influence of knowledge on self-regulation of learning and ICT skills emerges as a shared challenge to promote a strategic use of digital applications and to foster inclusive and quality learning in the university, in the context of emergency online education.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sociology And Political Science
Management, Monitoring, Policy And Law
Geography, Planning And Development
Renewable Energy, Sustainability And The Environment
Earth And Planetary Sciences (Miscellaneous)
Mechanical Engineering
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Infante-Villagrán, Valeria Aylín - Universidad de Concepción - Chile
2 Pellerano, Bianca Maria Pia Dapelo - Universidad de Viña del Mar - Chile
3 Cobo-Rendon, Rubia - Universidad de Concepción - Chile
4 López-Angulo, Yaranay - Universidad de Concepción - Chile
5 Escobar-Alaniz, Bertha - Universidad Católica de Temuco - Chile
6 Beyle, Christian - Universidad Católica de Temuco - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.