Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Construction of a conceptual basis for school coexistence activities, from a dialogic-participative methodology Construcción de una base conceptual para actividades de convivencia escolar, desde una metodología dialógico-participativa
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85212817649
DOI 10.35869/REINED.V22I3.5754
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The purpose of this article is to systematize the conceptual bases that favor the implementation of actions or activities that contribute to the reconstruction of school coexistence. For its realization, we opted for the dialogic methodology-kishu kimkelay ta che (term coming from the Mapuche language, it refers to: no person knows and learns by himself, but together with others, and based on his historicity). This methodology is characterized by conducting research in a dialogic way, and in conjunction with a Research Community. For its development, we opted for collective dialogues and Az kintun, processes focused on the co-construction, analysis and validation of the knowledge generated. As a result, a conceptual basis was obtained based on critical reflection, communication, active participation and consensus, all of which focused on community cohesion.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Andrades-Moya, Jonathan - Universidad Católica del Maule - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.