Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Strength training in children and adolescents: A systematic review years 2018-2022 Entrenamiento de la fuerza en niños y adolescentes: Una Revisión sistemática años 2018-2022
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85207839669
DOI 10.17979/SPORTIS.2024.10.1.9759
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



With the passing of time and especially in recent years, strength training in children and adolescents has been gaining strength, becoming one of the most important components in physical and motor development. The objective is to identify the most recent trends regarding the prescription of strength training in children and adolescents. The methodology: a systematic review was developed in which 648 articles were analyzed, of which only 10 were selected given their relevance and relationship. with the subject, in addition said articles were extracted from the databases: Google Scholar, Redalyc, Dialnet, and Scielo. In the results it was possible to identify in the review, (N=11) quantitative experimental investigations and (N=15) review studies (qualitative), as well as a total of (n=234) participants of both sexes in the experimental interruptions and a total of (n=139) studies consulted in the systematic review articles. In the conclusions it will be identified that training with free weights and body weight are the most used trend when prescribing strength training. With it, it stands out that the methods of training with weights and elastic bands are the most used implements to carry out their realization. The recommended frequency is 2 to 3 days per week weeks. The volume that stands out is 2 to 3 sets and 6 to 15 repetitions per exercise where the prevailing intensity is 60% to 85% percent of 1RM or moderate intensity on the perceived exertion scale.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Peinado Rincón, Edwin Halley - Universidad Santo Tomás - Chile
2 Mora Murillo, Carlos Andrés - Universidad Santo Tomás - Chile
3 Hutchison Salazar, Luis Rafael - Universidad Santo Tomás - Colombia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.