Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



How Does Your Brain Process Words? EEG and ET Co-Registration in a Reading Task Among Chilean University Students
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85215533593
DOI 10.1109/SIPAIM62974.2024.10783604
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Signals were acquired, processed, and analyzed using the co-registration technique of electroencephalography (EEG) and eye tracking (ET) in a reading comprehension study applied to a population of university students. EEG and ET data were synchronized, obtaining potential related to the first fixation (FRP) in search of the underlying processes of reading in this population. The study was conducted in two periods: before and after training applied to the population, which was divided into two groups: control and experimental, receiving different training. The main stimuli is presented as a lexicality challenge: word or pseudoword in three different contexts: familiar, less familiar and neutral. This word is presented in the center of the screen and the EEG is segmented in epochs using the first fixation mark. Preliminary FRP results show significant differences in N400 component related to the triple interactions: period-group-context and group-context-lexicality. These findings lay the groundwork for future research and methodological improvements, making it possible to measure reading ability through the co-registration technique.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Troncoso-Seguel, Maria - Universidad de Concepción - Chile
2 Urrutia, Mabel - Universidad de Concepción - Chile
3 Bustos, Claudio - Universidad de Concepción - Chile
4 Guevara, Pamela - Universidad de Concepción - Chile
5 Pino, Esteban J. - Universidad de Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Fondecyt Regular Project N 1210653: Reading in the classroom for pedagogy students with reading comprehension problems. Reading intervention program and its effect on the generation of inferences: evidence from electrophysiological techniques and eye movements .

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.