Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Digital Skills in Higher Education: Strategies Adopted by Universities to Promote their Development in Students and Professors
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85213516172
DOI 10.1109/SCCC63879.2024.10767660
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The digital transformation, accelerated by COVID-19, has impacted higher education, forcing universities to adapt training models, methods, and strategies to take advantage of technological resources and align students' skills with the new demands of the labor market. This article aims to recognize which strategies universities use to acquire those skills demanded by Industry 4.0 and which factors determine success in their implementation. We used an exploratory literature review protocol based on the PICO methodology, consulting the Scopus database. The results show the implementation of various strategies that use technological tools to develop emerging skills in teachers and students. Future work could consider the impact of disruptive technologies, such as the metaverse or artificial intelligence, on higher education or recognize what changes have been introduced in secondary education in the 4.0 era.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Saez, Paula - Universidad Católica del Maule - Chile
2 Morales, Jenny - Universidad Católica del Maule - Chile
3 Silva-Aravena, Fabian - Universidad Católica del Maule - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.