Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Effectiveness of the use of voice amplification systems in the educational field: A systematic review Efectividad en el uso de los sistemas de amplificación vocal en el ámbito educativo. Una revisión sistemática
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85219042549
DOI 10.56294/SALUDCYT20251171
Año 2025
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Introduction: teachers face high vocal demands, increasing the risk of developing voice disorders due to overexertion. This study reviews the use of voice amplification systems and their effect on educators’ vocal health. Method: a systematic literature review was conducted with articles published between 2013 and 2024 in Spanish, English, or Portuguese in the Scopus, PubMed, and EBSCO databases using the PRISMA methodology. Results: studies show that portable voice amplifiers can reduce vocal intensity and fundamental frequency, minimizing vocal load and improving speech clarity in educational settings. However, this would only be effective in the presence of a previous vocal pathology. Conclusions: the use of voice amplification systems could be advantageous for teachers with previous vocal problems, especially women, although more research is required to determine their long-term safety and prevent potential vocal damage. It is recommended to combine amplification with other preventive measures such as acoustic improvements and voice care programs for comprehensive management of teachers’ vocal health.

Revista



Revista ISSN
Salud, Ciencia Y Tecnologia 2796-9711

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Multidisciplinary
Engineering (Miscellaneous)
Nursing (Miscellaneous)
Reviews And References (Medical)
Nurse Assisting
Health Professions (Miscellaneous)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Farías-Fritz, Bárbara - Universidad del Bío Bío - Chile
2 San Martín Cofré, Marilyn - Universidad del Bío Bío - Chile
3 Palma Contreras, Andrea - Universidad del Bío Bío - Chile
4 Roco-Videla, Angel Gerardo Hombre Universidad Bernardo O'Higgins - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.