Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



<i>Levels of reflection revealed by students of a special teaching education, a view from the final year of training</i>
Indexado
WoS WOS:001394471500011
DOI 10.36097/RSAN.V1I60.3202
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In Chile, students in teacher education programs have shown low levels of reflection in the National Diagnostic Evaluation from 2018 to 2023. This research aims to describe the levels of reflection among final-year students in the Special Education Teaching Program at a university in southern Chile. A qualitative approach with an instrumental case study design was employed, involving eight students in their professional practice. Data collection included semi-structured interviews and analysis of the teacher's reflective journals. The results reveal a conceptual framework that outlines the reflective process of the students, identifying a central category called levels of reflection associated with two subcategories: the first is the action level, which reflects the improvement proposals made by the students, and the second is the change level, which shows the implemented improvement actions. Both subcategories are linked to their respective codes. It is concluded that while the program encourages reflection for improving one's practice, the depth of the reflections observed is not as profound or critical as expected.

Revista



Revista ISSN
Revista San Gregorio 1390-7247

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Social Sciences, Interdisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Suazo, Priscilla Aracelly Sierra - Universidad Católica de Temuco - Chile
2 Sepulveda, Juan Guillermo Mansilla - Universidad Católica de Temuco - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.