Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Self-Organizing Maps to Find Computational Thinking Features in a Game Building Workshop
Indexado
WoS WOS:000426922000038
Scopus SCOPUS_ID:85046400471
DOI 10.1109/CLEI.2017.8226407
Año 2017
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Various didactic strategies to develop Computational Thinking (CT) skills have been successful in terms of student engagement and educational outcomes. However, monitoring the learning progress of students is still a hurdle to teachers and researchers. In this context, we explore the use of self -organizing maps for analyzing games produced in a game building workshop offered simultaneously to technical education students in Brazil and to undergraduate students in Computer Engineering in Chile. Metrics from seven CT features present in the games were extracted with the Dr. Scratch tool and used as an input in the training process. The results allowed a clustering analysis considering the identified features and the correlation between learning behaviors. The organization of the map reflected a progressive skill acquisition identified by features present in the developed games. Also, it could be identified that students of both educational levels reached similar levels of CT skill development.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 de Souza, Alexandra A. Mujer Inst Fed Educ Ciencia & Tecnol Sao Paulo - Brasil
Univ Presbiteriana Mackenzie - Brasil
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo - Brasil
Universidade Presbiteriana Mackenzie - Brasil
2 Barcelos, Thiago S. - Inst Fed Educ Ciencia & Tecnol Sao Paulo - Brasil
Univ Presbiteriana Mackenzie - Brasil
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo - Brasil
Universidade Presbiteriana Mackenzie - Brasil
3 MUNOZ-SOTO, ROBERTO FELIPE Hombre Universidad de Valparaíso - Chile
4 Silveira, Ismar F. - Univ Presbiteriana Mackenzie - Brasil
Universidade Presbiteriana Mackenzie - Brasil
5 Omar, N. - Univ Presbiteriana Mackenzie - Brasil
Universidade Presbiteriana Mackenzie - Brasil
6 Silva, Leandro A. Hombre Univ Presbiteriana Mackenzie - Brasil
Universidade Presbiteriana Mackenzie - Brasil
7 Monteverde, H -
8 Santos, R -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.