Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Agency of occupational therapists serving as educators in higher education institutions Agência de terapeutas ocupacionais que exercem a função docente em instituições de ensino superior Agencia de terapeutas ocupacionales que ejercen el rol docente en instituciones de educación superior
Indexado
WoS WOS:001423570000001
Scopus SCOPUS_ID:86000519266
DOI 10.1590/2526-8910.CTOAO402439263
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study addresses the education of occupational therapists serving as educators in the university context, specifically the construction and development of professional identity. The heterogeneity of teaching roles is highlighted, influenced by disciplinary, organizational, and other dimensions that shape material and symbolic conditions, where identity appears as a deeply rooted cultural construct in constant transformation, influenced by the activities in which educators engage. In this regard, it is crucial to consider subjective learning experiences to understand changes in identity positioning and how this affects educators, regardless of their experience, specialty, and work context. The methodology employed is a thematic analysis of previous research that identified four types of agency in the narratives of six occupational therapists teaching in universities in Chile: deliberate, forced, facilitated, and granted. The close relationship between identity and agency in teaching practice is emphasized, identifying different forms of agency and their connection to the identity processes of occupational therapists. However, the need for specific empirical studies to further explore this relationship and address how the student community perceives these dynamics is suggested. Additionally, the importance of understanding the diversity of habits in role acquisition and participation, even within the same teaching context, is underscored.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Public, Environmental & Occupational Health
Scopus
Education
Health (Social Science)
Occupational Therapy
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Castillo, Jose Ignacio Marchant - Universidad de Talca - Chile
2 Soto, Fabiola Helbig - Universidad de Talca - Chile
3 Jara, Andres Antonio Duran - Universidad de Talca - Chile
3 Durán Jara, Andrés Antonio - Universidad de Talca - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.