Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Perceptions of Educational Community Members: Deployment of a University Health Promotion Policy
Indexado
WoS WOS:001422354500001
Scopus SCOPUS_ID:85218971359
DOI 10.1111/EJED.70044
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Universities have been the focus of numerous studies on health promotion initiatives, mainly centred on results that determine outcomes and impacts. This study explores the perceptions of various community members regarding implementing the university health promotion policy. We employed qualitative methods (case study); semi-structured in-depth interviews were conducted at a Chilean university to gather data based on both inductive and deductive analyses. A comprehensive schema of students', professors' and administrative/technical staff's perceptions was established. We found a generally positive assessment of the policy and its promotion of healthy lifestyle environments. However, participation within the university community was uneven, with each group identifying different barriers to increased involvement: high academic workloads (students), research and administrative responsibilities (professors), and limited availability of health and wellness-promoting activities (administrative/technical staff). The findings suggest that future educational health initiatives should incorporate health indicators into management practices, enhance wellness literacy and empower community members to foster greater engagement. From a methodology perspective, study design enables the replication of health policy or program deployment in educational community health settings.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Castillo-Rosales, Monica - Universidad Católica del Norte - Chile
2 Araya, Angelo Hombre Universidad de la Serena - Chile
3 Brito, Irma - Hlth Sci Res Unit Nursing UICISA E - Portugal
Nursing Sch Coimbra ESEnfC - Portugal
Nursing School of Coimbra - Portugal
4 Brunherotti, Marisa Afonso de Andrade - Univ Franca - Brasil
Universidade de Franca - Brasil
5 Alfaro-Navarro, Veronica - Universidad Católica del Norte - Chile
6 Bakit, Nicolas Van Niekerk - Universidad de Atacama - Chile
6 Van Niekerk Bakit, Nicolas - Universidad de Atacama - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad Católica del Norte
José Bakit

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Funding: The authors received no specific funding for this work. The authors thank Jos\u00E9 Bakit (UCN) for his advice, which enhanced the manuscript.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.