Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



To the Inspector's Office! Contribution of Individual and School Characteristics on the Occurrence of Subtle Forms of Punitive Exclusionary Discipline Practices
Indexado
WoS WOS:001434154400001
Scopus SCOPUS_ID:86000217199
DOI 10.1080/15348431.2025.2466627
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Exclusionary discipline practices have been criticized for their impact on social justice and student trajectories. However, subtle forms, such as frequent demerits and referral to detention rooms, remain understudied. We examined how individual and school characteristics influence these practices among Chilean students in Grades 4 (n = 178,737), 6 (n = 168,854), and 10 (n = 146,086). Multilevel logit analyses showed that male, overage, low-SES students and those perceiving poor classroom climate we more likely to receive them, as well as schools with low SES, poor performance, and more migrant students. We discuss the role of subtle punitive discipline in paving paths to educational exclusion.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Cultural Studies
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 López Leiva, Verónica Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
2 Gonzalez, Luis - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
3 Ortiz-Mallegas, Sebastian Hombre Universidad de Playa Ancha - Chile
4 Valenzuela, Juan Pablo - Universidad de Chile - Chile
5 Allende, Claudio Hombre Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
FONDECYT
Chilean Agency for the Quality of Education

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
We thank the Chilean Agency for the Quality of Education for incorporating the items on punitive disciplinary practices as part of the Call for Incorporating Items in SIMCE Questionnaires on the Quality and Context of Education, and for their feedback in preliminary versions of this article.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.