Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Bridging two communities: impact of a university reading and writing workshop on older adults
Indexado
WoS WOS:001449013400001
Scopus SCOPUS_ID:105000473112
DOI 10.1080/02701960.2025.2481563
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In this study, the impact that a reading and writing workshop had on older adults was examined. Providing opportunities for later-life learning has become increasingly important in Chile as the population continues to age and analyzing their experiences from their own viewpoint is also relevant for their developing opportunities. In this case study, semi-structured interviews were conducted with 10 older female adults who embarked on their first university experience while participating in a workshop focused on improving reading and writing skills. Through reflective thematic analysis, the study identified five main categories and looked into them from a legitimate peripheral participation perspective. The findings showed various personal and social beneficial gains, demonstrating the accountability of the older adults and the general positive impact of the experience.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Scarlota, Nicholas - Universidad Diego Portales - Chile
Universidad Alberto Hurtado - Chile
2 Garcia-Jerez, M. E. - Universidad de Talca - Chile
Inst Interuniv Invest Educ Iesed Chile - Chile
Instituto Interuniversitario de Investigación Educativa (IESED) - Chile
3 Gajardo-Asbun, Karen - Universidad de Talca - Chile
Inst Interuniv Invest Educ Iesed Chile - Chile
Instituto Interuniversitario de Investigación Educativa (IESED) - Chile
4 Alaluf, Lorena - Universidad de Talca - Chile
Inst Interuniv Invest Educ Iesed Chile - Chile
Instituto Interuniversitario de Investigación Educativa (IESED) - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.