Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



<i>How Leadership Should Be Exercised</i> in Early Childhood Education?
Indexado
WoS WOS:000774498600009
DOI 10.11144/JAVERIANA.M14.HLSB
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This research article gathers the perceptions about how directors and pedagogical teams understand and experience leadership within five Junji preschools in Chile. Data were collected for from five semi-structured interviews and a participant observation. Findings suggest three forms of exercising leadership: pedagogical, supervisory, and administrative. In all cases, there are the same threats to leadership. The study uncovers some personal skills and characteristics common to the ways of leading. The article also highlights the context as a key element to the exercise of leadership, and the importance of modeling collaborative cultures, which consider the centrality of children's learning in preschool education.

Revista



Revista ISSN
Magis 2027-1174

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cabrera-Murcia, Piedad - Universidad Alberto Hurtado - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.