Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Emotional regulation and technostress in higher education teachers. A systematic review
Indexado
WoS WOS:001161636800002
DOI 10.22335/RLCT.V16I1.1878
Año 2024
Tipo revisión

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The use of Information and Communication Technology (ICT) before, during and after the COVID-19 pandemic has been related to technostress in university professors, becoming a problem that significantly affects their health. This study aimed to analyse the relationship between emotional regulation and technostress in higher education professors through a systematic review which was carried out following the Prisma -P criteria. In this way 469 articles were found in the EBSCO, ProQuest, and SCOPUS databases; subsequent to the information screening process, 20 articles were used for the final review. Among the main results, it is evident that efficient emotional regulation is an inhibitor of technostress, as it allows the perception of effectiveness in the use of ICT to be enhanced and it contributes to job satisfaction and the development of empathy. Finally, it is essential that training programmes in the use of ICT not only include technical knowledge and other education topics, but also promote emotional regulation strategies for stress management in teaching work.

Revista



Revista ISSN
Logos Ciencia & Tecnologia 2145-549X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Social Sciences, Interdisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Castellanos-Alvarenga, Luis Mario - Universidad Santo Tomás - Chile
2 Miranda-Rosas, Luis Felipe - Universidad Santo Tomás - Chile
3 Quiroz-Moya, Maria Soledad - Universidad Santo Tomás - Chile
4 Sanhueza-Burgos, Carlos Mainor - Universidad Santo Tomás - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.